چند راه غیر معمول برای تبلیغات

چند راه غیر عادی در تبلیغات

امروزه به منظور ارائه تبلیغات موثر باید این دیدگاه مدرسه ای قدیمی که می گوید «به دنبال تجمع باشید» را رها کنید. یکی از بزرگان مشهور عرصه تبلیغات موریس هیت، که به خاطر روش good-ol’-boy خود در تبلیغات شناخته شده است، می گوید: « چیزی به عنوان تبلیغات و بازاریابی کلی وجود ندارد. تبلیغات تماما محلی و فردی است. یک زن یا مرد که در آشپزخانه روزنامه می خواند یا در خانه خود مشغول تماشای تلویزیون است هدف شما باید قرار بگیرد».

کلید اثربخشی تبلیغات امروزی این است که بر روی افراد تمرکز کنید.در ادامه روش های کم هزینه ای برای این منظور ارائه می شود:

  • آویزهایی بر روی دستگیره در

اگر هدف شما از نظر جغرافیایی معین است، مثل یک مغازه خوارو بار فروشی و مراقبت های روزانه، یک یادداشت بنویسید و آن را بر روی دستگیره در محل مورد نظر خود آویزان نمایید. این روش مستقیما هدف تبلیغاتی مورد نظر شما را تقویت می کند. به عنوان مثال: « مراقبت های روزانه حرفه ای برای کودکان شما» به میزان نسبتا کمتری افراد را به مراقبت های روزانه شما ترغیب می کند تا این که بنویسید: « کودکان خود را به افرادی بسپارید که به آنها اعتماد دارید. خدمات مراقبت های روزانه ما از دوشنبه تا جمعه در دسترس شماست». « آن قدر بزرگ که به درد شما بخورد و آن قدر کوچک که شما آن را به خوبی بشناسید» مشتریان کمتری جلب می کند نسبت به این یکی : « اجازه دهید تا زمانی که در حال خرید هستید ماشین شما را به طور رایگان بشوییم. 8 صبح تا 7 بعد از ظهر هر شنبه در سوپر مواد غذایی».

  • قرار دادن اگهی هایی در زیر برف پاک کن ماشین ها

اگر نیاز دارید به رانندگان وسایل حمل و نقل پیکاپ دسترسی پیدا کنید، چیزی که بهتر از آویزان کردن نوشته هایی بر روی درب پارکینگ ها به کارتان می آید قرار دادن این یادداشت ها در زیر شیشه برف پاک کن خودروهاست.

  • استخدام افرادی برای گفتگوهای شفاهی ( بازاریابان زیر پوستی )

افرادی را استخدام کنید که قدم بزنند و از آسانسور ساختمان های بلند بالا و پایین بروند ، در ایستگاه اتوبوس و مترو مستقر شوند، در اطراف کافی شاپ ها پرسه بزنند و با غریبه ها به گفت و گو بپردازند. « آیا مغازه لبنیاتی که سر خیابان چهارم قرار دارد را امتحان کرده اید؟ فوق العاده است». کمی دیوانگی به نظر می رسد اما نتیجه می دهد.

چند راه غیر عادی در تبلیغات

  • برگذاری نمایشگاه های مجازی یا راه اندازی یک وب سایت

وبسایتی به عنوان یک نمایشگاه مجازی بسازید. این یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است. وقتی افراد تماس می گیرند تا درباره جزییات شرکت، محصولات یا خدمات تان از شما بپرسند از این وبسایت استفاده کنید. « آیا مقابل کامپیوتر نشسته اید؟ خوبه.» بیشتر مردم مقابل کامپیوترشان هستند یا خیلی ساده چند قدم در اتاق برمی دارند تا خود را به کامیپوتر برسانند. « خب حالا به سایت ir بروید. بله خودشه. حالا روی دکمه پایینی که نوشته هدایای تبلیغاتی کلیک کنید. عکس دوم رو می بینید؟». این وبسایت را به عنوان مکانی ببینید که در آن نشسته اید و با مشتریان علاقه مند خود در آنجا صحبت می کنید. اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه مجازی با همان تجهیزات و موادی پر شده که در نمایشگاه واقعی شما وجود دارد. از این که این وبسایت چه طور سرعت مکالمات و پرس و جوی شما و مشتریانتان را افزایش می دهد شگفت زده خواهید شد.

  • نمایش در شب !

احتمالا تاحالا یکی از این ها را ندیده اید اما این دلیل بهتری است برای این که حتما باید این کار را بکنید. هیچ کس دیگر در شهرتان از این سایه ها ندیده . ابتدا در نقطه ای که دارای ترافیک شبانه بالایی است، یک دیوار بدون پنجره در ارتفاع دست کم طبقه سوم ساختمان های شهر انتخاب کنید. خصوصا در نواحی که ترافیک آمد و شد افراد پیاده بالاست. سپس با مالک آن ساختمان هماهنگ کنید تا اجازه دهد یک پروژکتور که نشان دهنده لوگوی شماست در این نقطه نصب نمایید. این ها به طور غیر قابل باوری موثر هستند. و در طولانی مدت ارزان قیمت اند. در برخی موارد می تواید از پروژکتورهای قدیمی اسلاید برای کسب نتیجه مطلوب استفاده کنید.

[quote ]کلید اثربخشی تبلیغات امروزی این است که بر روی افراد تمرکز کنید.[/quote]

  • انتشار کتابی به قلم خودتان

هیچ چیز به اندازه نوشتن یک کتاب درباره خبره بودن شما داد سخن نمی دهد. به آسانی نمی توانید قدرت نام خود که بر روی جلد یک کتاب نوشته شده را تصور کنید. این نوعی تبلیغات برای شرکت شماست که مدت ها دوام خواهد داشت. بنابراین یک کتاب بنویسید که ثابت کند شما حرفه ای هستید، یک شماره ISBN دریافت کنید، نام خود را با آن در وزارت ارشاد  ثبت کنید، به یک انتشاراتی پول بدهید تا کار شمار را چاپ کند و سپس آن را در اینترنت به فروش برسانید. احتمالا تنها چند کپی از آن را به طور آنلاین به فروش می رسانید اما می توانید نسخه هایی از آن را در شهر خود پخش کنید تا به خود فرصت بدهید. از این راه پولی به دست نخواید آورد اما به خاطر کتاب می توانید پول به دست بیاورید.

احتمالا متوجه شده اید که هر یک از این موارد در این فهرست کوتاه به خلاقیت و انرژی زیاد نیاز دارد. هیچ فروشنده ای را نمی توانید نام ببرید که سفارش شما را در خصوص این روش های تبلیغاتی بی اندازه موثر در پیش بگیرد اما اگر به دنبال صرف زمان اندک و کسب پول زیاد هستید، یکی دو تا از موارد ارائه شده در فهرست بالا را در پیش بگیرد و کار خود را شروع کنید.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • عباس مختاری 4 بهمن 1401 / 7:55 ب.ظ

    چاپ لیوان سرامیکی چند هست ؟

  • ابوالفضل ایرانی 5 بهمن 1401 / 9:00 ق.ظ

    شما نمایشگاه هدایای تبلیغاتی به صورت حضوری دارید ؟

دیدگاه ها بسته شده.